
Grupa: Administrator 
Posty: 48 #940303 Od: 2011-1-10
| Nadwyżka jedzenia i picia
Największy średniowieczny filozofowie Tomasz z Akwinu i Majmonides na obżarstwa.
Wybrany fragmenty Roman Zakharii.
Obżarstwo jest nadmiar w jedzeniu; ekstrawagancki odpust z apetyt na jedzenie, żarłoczność, zwykłego jedzenia w nadmiarze.
I (Tomasz z Akwinu) odpowiedź, że ten oznacza obżarstwo, nie każdy pragnienie jedzenia i picia, ale przesadna pożądają. Teraz pragnienie mówi się, że przesadna poprzez pozostawienie nakazu rozumu, wherin dobra moralnych składa się: a co jest uważane za grzech poprzez sprzeczne z cnotą. Dlatego oczywiste jest, że obżarstwo jest grzechem.
To, co trafia do ludzi na drodze żywności, ze względu na jej istoty i charakteru, nie czyni człowieka nieczystym duchowym. Ale Żydzi, wobec których nasz Pan mówi, a Manichejczycy za niektórych pokarmów, aby człowiek nieczysty nie, ze względu na ich znaczeń, ale ze względu na ich charakter. Jest to nadmierne pragnienie jedzenia, które czyni człowieka nieczystym duchowym.
Ds. obżarstwa nie uznaje zasadności jedzenia, ale w pragnieniu ich nie jest regulowane przez rozum. Dlatego jeśli człowiek przekracza w ilości żywności, a nie z chęci jedzenia, ale przez które uzna za konieczne do niego, dotyczy to nie do obżarstwa, ale do pewnego rodzaju doświadczenia. Jest to przypadek obżarstwa tylko wtedy, gdy człowiek świadomie przekracza miarę w jedzeniu, z pragnienia przyjemności podniebienia.
Apetyt jest dwojaki:
1 jest naturalny apetyt, który należy do kompetencji roślinnego duszy. W tych uprawnień cnota i vice są niemożliwe, ponieważ nie mogą być przedmiotem rozumu; dlaczego Aperitiv moc jest zróżnicowana od uprawnień wydzielania, trawienia i wydalania, a do tego głód i pragnienie mają być określone.
2 Poza tym jest jeszcze inny, wrażliwy apetyt i jest w pożądliwości tego apetytu że vice obżarstwa składa. Stąd pierwsza część obżarstwa oznacza inordinateness w delikatnej apetytu, a to nie jest bez grzechu.
Ds. obżarstwa mówi się, że przyniesie cnotę na niczym nie tyle na własny rachunek, jak z powodu występków, które powstają z niego. Dla Gregory mówi: Kiedy brzuch jest rozdęta przez obżarstwa, cnoty duszy są niszczone przez pożądanie. Obżarstwo ma pewną wagę, ponieważ niektóre grzechy są spowodowane w ten sposób.
Jak wspomniano powyżej, obżarstwo oznacza nadmierną pożądliwość w jedzeniu. Teraz dwie rzeczy są brane pod uwagę przy jedzeniu, a mianowicie naszego pożywienia, a spożywanie ich.
W związku z tym nadmierne pożądanie może być uznane na dwa sposoby:
- Po pierwsze w odniesieniu do spożywanego pokarmu: a więc, w odniesieniu do istoty gatunku jedzenia człowiek szuka "wystawne" - czyli kosztowne żywności; w odniesieniu do jego jakości, stara żywność przygotowywana zbyt ładnie - czyli "daintly", a jako względem ich ilości, że przekroczy przez jedzenie "za dużo"
- Po drugie, nadmierne pożądanie jest uważany za do spożycia żywności: albo dlatego, że jeden forestalls odpowiedni czas jedzenia, co jest do jedzenia "szybko", czy jedno nie obserwować z powodu sposobu jedzenia, jedząc "łapczywie":
Izydor obejmuje pierwszą i drugą w jednej pozycji, kiedy mówi, że żarłok przekracza w "co" zjada, albo w "ile", "jak" lub "kiedy zjada".
Korupcja z różnych okolicznościach powoduje, że różne gatunki obżarstwa, z powodu różnych motywów, z powodu których gatunki moralnych rzeczy są zróżnicowane. Bo w Nim, który stara wystawne jedzenie, pożądanie budzi samych gatunków tej żywności; w nim, że forestalls pożądliwość czas jest zaburzony przez niecierpliwość opóźnieniem, i tak dalej.
Ds. obżarstwa, będąc o przyjemności dotyku, które stoją przede wszystkim wśród innych przyjemności, jest słusznie zalicza Imadła Kapitałowej
To prawda, że jedzenie samo jest skierowana do czegoś, co do jej celu, ale od tego celu, czyli utrzymania życia, jest najbardziej pożądana i że życie nie może być utrzymane bez jedzenia wynika, że jedzenie też jest najbardziej pożądane; rzeczywiście prawie cały trud z którego życie człowieka jest skierowany do nich, zgodnie z Ecclisastes 6:7: "Wszystko pracy człowieka jest na ustach". Ale obżarstwo wydaje się być o przyjemności jedzenia, niż o żywność,.
Dlatego, jak mówi Augustyn (. De Vera Relig iiii) "z takiej żywności jako jest dobre dla bezwartościowego ciała, mężczyźni pragną być karmione", w którym mianowicie przyjemność polega "zamiast być wypełnione: od całej koniec, że pragnieniem jest to - nie pragnienia, a nie do głodu "
WYNIKI Nieumiarkowanie:
Odpowiadam, że, jak stwierdzono powyżej, obżarstwo składa się właściwie w nadmiernym przyjemności w jedzeniu i piciu.
Po co te wady są zaliczeni do córek obżarstwa, które są wynikiem Jedzenie i picie bez umiaru:
Mogą one być rozliczane albo na części duszy lub na części ciała.
Uszkodzenia duszy:
Po pierwsze, w odniesieniu do przyczyny, której zapał JEST tłumił przez nadmiernym pokarm i napój, a to liczyć jako córka obżarstwa ", tępotę zmysłu w zrozumieniu" ze względu na opary żywności zakłócających mózg.
Mimo to, z drugiej strony, abstynencja sprzyja przenikliwym mocy mądrości, według Kaznodziei 2:3: "Myślałam, że w moim sercu do wycofania moje ciało z wina, że mogę włączyć mój umysł mądrości"
Uszkodzenia apetytu ceny:
Po drugie, jeśli chodzi o apetyt, co jest moralnie nieuporządkowana na wiele sposobów przez nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu, a jednak powodem były śpi na czele, i pod tym względem "nieprzyzwoite radość" szacuje, ponieważ wszystkie inne wydatki nadmierne pasje są kierowane do radość lub smutek. Aby to osiągnąć, musimy odnosić się powiedzenie 3 Esdra 3:20, że "wino ... daje każdemu siebie i radosny umysł".
Majmonides dodaje do tego, dusza, gdy przyzwyczajeni do rzeczy zbędnych (jak obżarstwo, objadanie się lub otyłość), przejmuje silny nawyk pragnąc rzeczy, które są ani konieczne dla zachowania danej osoby, ani do tego gatunku. To pragnienie jest bez ograniczeń, natomiast rzeczy, które są niezbędne są nieliczne i ograniczone w pewnych granicach, ale co jest zbędne (nadmierne) JEST BEZ KOŃCA - np. chcecie mieć swoje naczynia srebrne, złote naczynia, ale są jeszcze lepsze : inne mają naczynia Saphire, czy może mogą być wykonane z szmaragdem i rubiny, lub jakichkolwiek innych materiałów, które mogłyby być sugerowane. Ci, którzy są ignorantami i przewrotne (żarłoki w zestawie) w ich myśli są ciągle w kłopoty i ból, ponieważ nie mogą one uzyskać jak najwięcej rzeczy zbędnych, jak pewna osoba posiada.
Uszkodzenia czystości mowy:
Po trzecie, jeśli chodzi nieuporządkowanych słów, a więc mamy "loquaciousness" (jakość jest wygadany i gadatliwy), ponieważ jak Grzegorz mówi: "chyba że żarłoki zostali uprowadzeni przez nadmiernym słowa, że człowiek bogaty, który stwierdził, ucztował wystawnie na co dzień nie byłby tak torturowany w swoim języku".
Uszkodzenia ludzkich decyzji, zachowań i działań:
Po czwarte, jeśli chodzi o nadmierną działania, iw ten sposób mamy "grubiaństwo" (jakość jest wulgarna, gruba, czy obraźliwych, będąc klnie lub obsceniczne nadużyć) rodzaj tj. lekkomyślności wynikającej z braku rozumu, który nie jest w stanie nie tylko utrzymać na wodzy mowę, ale także do ograniczenia zewnętrznego zachowania. Stąd a połysk w Ef. 05:04 "A głupi mówienia lub grubiaństwo", mówi, że "Głupcy Call This dobroduszność -. Czyli żartobliwość, ponieważ jest przyzwyczajony do wzbudzać śmiech Obie te jednak mogą zostać skierowane do słów, które mogą zdarzyć się być grzeszne, albo z powodu nadmiaru, który należy do "loquaciousness", czy z powodu unbecomingness, który należy do "grubiaństwo".
Wpływy błazeństwo z ustawy z obżarstwa, a nie od pożądliwego akcie, ale od pożądliwego woli: dlaczego może to być określone zarówno występku.
Losowy buntowniczy radość, która jest opisana jako "niestosowne" (nieprzyzwoity, nie w zgodzie z przyjętymi normami dobrego smaku; rażąco niewłaściwe) wynika głównie z nadmiernym jedzenie mięsa i picie. W podobny sposób możemy odpowiedzieć, że tępotę Sense dotyczące zagadnień związanych z wyboru jest wspólne dla wszystkich grzechu, natomiast otępienie Sense spekulacyjnych (myślenie) SPRAWACH WYNIKA głównie z obżarstwa.
Uszkodzenia ciała:
Na części ciała, wspomina się o "nieczystości", które mogą odnosić się do nadmiernej emisji wszelkiego rodzaju superfluities ust overabundances / ekscesy), lub specjalnie do emisji nasienia. Stąd a połysk w Ef. 05:03. "Ale rozpusta i wszelka nieczystość" mówi: "to jest, każdy rodzaj nietrzymania moczu, który ma odniesienie do pożądania."
Majmonides dodaje mężczyźnie wady, takie jak nadmierne pragnienie jedzenia, picia, i miłość, odpusty w tych sprawach w zbędnej aktu lub w sposób IMPOROPER lub uczestnictwo we złej żywności przynosi DISEASESES i uciski PO ciała i duszy podobne. Cierpienia ciała w wyniku tego zła są dobrze znane. Pierwsze takie zło duszy jako konieczne są konsekwencją zmian w organizmie, w jakim dusza jest siła zamieszkała w ciele, został więc powiedzieć, że właściwości duszy zależy od kondycji ciała;
Obżarstwo prowadzi do otyłości - warunek, czyli otyłych, wzrost masy ciała spowodowane nadmiernym gromadzeniem tłuszczu. Powodować cukrzycę i wiele chorób. |